۱۳۹۳ اردیبهشت ۷, یکشنبه

اعتصاب غذا در زندان های کشور

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و زندانیانی که در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندانی هستند ادامه دارد. بهنام ابراهیم زاده، غلامرضا خسروی، جواد فولادوند و سعید متین پور از جمله زندانیانی هستند که وضعیت آنها وخیم گزارش شده. همزمان مسعود باستانی، مهدی محمودیان، سعید مدنی، سعید رضوی فقیه، رضا انتصاری و جعفر اقدامی، ۶ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر هم اعلام کرده اند که در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ اوین و برای همراهی با آنها دست به اعتصاب غذا زده اند. ۶۵ زندانی سیاسی زندان رجایی شهر هم در نامه ای اعلام کرده اند: همه ما در روزهای اخیر قضایای بند ۳۵۰ زندان اوین را شنیده‌ایم و بسیار تاسف خورده‌ایم. چه بر این سرزمین و مردم آن آمده است؟ چرا به جای مهر و دوستی، خشم و خشونت دیده می‌شود و جای بردباری و شکیبایی، قهر و غضب؟ بیایید دعا کنیم تا از ایران‌مان دروغ، خشم و نفرت رخت بربندد و جای آن صداقت، بردباری و مهربانی چهره گشاید. در خلوت خود، با خانواده خود، همسایه و هموطن خود دعا کنیم. مهم نیست دعا را به کدامین قبله می‌خوانیم. مهم نیست به فارسی می‌خوانیم یا زبان دیگری ولی بیایید دعا را خالصانه و از صمیم قلب بخوانیم. بیایید دعا را با هم و برای هم بخوانیم. دعایی برای مدارا و بردباری. دعایی برای ایران و مردمان آن. دعایی برای بارور شدن امیدهایی تازه برای حیاتی جدید. بیایید برای ایران دعا کنیم.
ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی زندان قزل حصار هم که در بیمارستان قلب تهران بستری است اعلام کرده برای همبستگی با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین. روزه سیاسی می گیرد. همزمان سایت دیده بان حقوق بشر کردستان اعلام کرده است که زندانیان سیاسی کرد تبعید شده به زندان های جنوب کشور، در محکومیت هجوم ماموران امنیتی به زندانیان بند ۳۵۰ اوین، دست به اعتصاب غذا زده اند. علی مرادی، کمال شریفی، محمد حسین رضایی و افشین سهراب‌زاده در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس و بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه از جمله این زندانیان هستند.
در حال حاضر بیش از ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین همچنان در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ نگهداری می شوند و از وضعیت آنها خبری در دست نیست. این زندانیان در اعتصاب غذا به سر می برند و ۳۳ زندانی بند ۳۵۰ اوین هم در همراهی با آنها و اعتراض به برخوردهای صورت گرفته، باانتشار دو بیانیه اعلام کرده اند که دست به اعتصاب غذا زده اند.
همزمان با فراگیر شدن اعتصاب غذا در زندان ها در اعتراض به درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، بیش از ۴۵۳ فعال مدنی در نامه ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی از او خواسته اند هیاتی را برای تحقیق و تفحص در خصوص آنچه که در زندان اوین رخ داده تعیین کند و نتیجه آن را به اطلاع مردم برساند.
آنها خطاب به روحانی نوشته اند: در برابر ظلم آشکار "پنجشنبه‌ سیاه اوین" سکوت نکنید. نه مقتضای اخلاق و دیانت و قانون‌گرایی است و نه به مصلحت دولت. واکنش مناسب دولت هم لازمه‌ی تدبیر است و هم حافظ امید. شما می‌توانید با مامور کردن شورای عالی امنیت ملی برای تشکیل کمیته‌ ویژه‌ حقیقت‌یاب درباره‌ وقایع ۲۸ فروردین در اوین و درگیر کردن ارگان‌ها و قوای متعدد هم به تقاضای افکار عمومی پاسخ دهید، هم این غده را قبل از این‌که بزرگ‌تر و کُشنده شود جراحی کنید و هم بر اساس گزارش کمیته، عمل کنید.
سخنگوی دولت روز پنج شنبه از تشکیل تیمی از سوی دولت برای بررسی وقایع اخیر بند ۳۵۰ زندان اوین خبر داده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر