۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

اعتصاب غذای پناهندگان قبرس برای احقاق حقوق خود

ناهندگان قبرس از 3 ماه پیش تحصن خود را در اعتراض به رعایت نشدن حقوق پناهندگان و تبعیض و نژادپرستی در مقابل پارلمان این کشور در نیکوزیا آغاز کردند زیرا آنان در مورد تمامی حقوق انسانی خود اعم از اداره کار سوسیال ولفر بانکها
و ادارات پلیس و تمامی ارگانهای دولتی مورد تبعیض و تحقیر قرار میگیرند و متاسفانه هیچ سازمان غیر دولتی و حقوق بشری
و سازمان پناهندگی در اینجا وجود ندارد و تعداد قلیلی از سازمانهای غیردولتی موجود از جمله یو ان اچ سی ار هیچ توجهی به وضعیت فلاکت بار پناهندگان که در فقر و بدبختی زندگی میکنند ندارند .
قابل ذکر است که 2 هفته پیش پلیس فبرس در مرکز شهر نیکوزیا پای یک پناهنده را بطور وحشیانه شکست.این رفتارهای وحشیانه و نژادپرستانه هر روز در تمامی ادارات بر علیه پناهندگان اعمال میشود.
پناهندگان بعد از دو ماه تحصن در مقابل پارلمان که به نتیجه ای نرسیدند, تحصن خود را به جلو وزارت کشور این کشور منتقل کردند و اعتصای غذای خود را آغاز کردند . امروز هم که بیست و نهمین روز اعتصاب غدای خود را پشت سر گذاشتند مورد بی توجهی مسئولان دولت قبرس هستند .
در ضمن در طی این مدت یعنی 3 ما هیچ رسانه ای گزارشی از این جریان تهیه نکرده و در مقابل در خواست پناهندگان برای تهیه گزارش سکوت اختیار میکنند .به همین خاطر پناهند گان اعتصابي احتیاج به اطلاع رسانی وسیع در این مورد دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر