۱۳۹۳ بهمن ۲۷, دوشنبه

عاون وزیر ورزش: حضور زنان در سالن‌های والیبال در حال بررسی است

عاون وزیر ورزش: حضور زنان در سالن‌های والیبال در حال بررسی است

خبرگزاری هرانا – معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان معتقد است چالش ورزش بانوان ایران کم تجربگی آنهاست.
به گزارش هرانا، رباب شهریان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار جی پلاس درباره حضور مربی خارجی در ورزش بانوان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۴ در ورزش بانوان نقش هدایتی و حضور مربی خارجی در تیم‌های ملی است. دراین باره جلسه‌ای را با مناف هاشمی، معاون مالی و پشتیبانی وزات ورزش داشتیم و قرار شد ضمن نیازسنجی از طریق نواب رییسان بانوان فدراسیون‌ها اولویت بندی لازم برای حضور مربی خارجی را انجام دهیم. بانوان ما بار‌ها در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه المپیک نشان داده‌اند استعداد لازم را دارند. حضور مربیان خارجی علاوه بر ارتقای ورزشکاران به تربیت نیروی متخصص داخلی نیز می‌انجامد.
وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام رشته‌ها برای آوردن مربی خارجی در اولویت هستند گفت: بررسی لازم در فدراسیون‌های تکواندو و ووشو انجام شده است. درباره سایر رشته‌ها نیز ما نقش هدایتی خود را ایفا خواهیم کرد.
شهریان درباره حضور بانوان در اردوهای برون مرزی گفت: در طرح برنامه محوری، باید اهداف فدراسیون‌ها محقق شود. یکی از نقاط ضعف بانوان ما عدم حضور در رویدادهای بین المللی و کسب تجربه است‌‌ همان طور که در اینچئون به ویژه در فینال تکواندو این مساله مشخص شد. بنابراین وزارت ورزش و جوانان در اعزام بانوان به مسابقات بین المللی و اردوهای برون مرزی تاکید دارد تا این چالش نیز برطرف شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور بانوان در سالن‌های والیبال به کجا انجامید؛ گفت: این موضوع فرآیند خاص خود را دارد. فدراسیون والیبال از طریق محمدرضا داورزنی در حال بررسی است و هنوز نتیجه نهایی را نمی‌دانم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر