۱۳۹۳ بهمن ۲۰, دوشنبه

کتاب اطلس حقوق بشر به همت مهدی خدایی و امید کوکبی منتشر شد

کتاب اطلس حقوق بشر به همت مهدی خدایی و امید کوکبی منتشر شد

خبرگزاری هرانا – کتاب اطلس حقوق بشر به همت سید مهدی خدایی و امید کوکبی و با پیش گفتاری از عبدالفتاح سلطانی منتشر شد، این کتاب آموزشی در زندان اوین و توسط این زندانیان ترجمه و تالیف شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران کتاب اطلس حقوق بشر با همکاری سید مهدی خدایی و امید کوکبی دو زندانی سرشناس ایرانی در زندان اوین تالیف شده و با پیش گفتاری از عبدالفتاح سلطان، وکیل و فعال حقوق بشر دربند توسط نشر آرمان شهر به چاپ رسید.
کتاب «اطلس حقوق بشر» در پی آن است که به یکی از بنیادی‌‏ترین پرسش‌های پس ازجنگ جهانی دوم پاسخ گوید: «چگونه می‌توان درجهانی انسانی‌تر و امن‌تر زندگی کرد؟
درمقدمه این کتاب مبانی و اساسات مفاهیم حقوق بشری ازجمله«آزادی و برابری» آمده است.
محتوای بخش اول تا هشتم، به ترتیب شامل موضوعات مربوط به «حقوق شهروندی»،«حقوق عدلی ـ قضایی»،«آزادی بیان»،«حقوق انسانی درشرایط ناگوارجنگ و درگیری‏‌های مسلحانه»،«تبعیض و نژادپرستی»،«حقوق زنان»،«حقوق کودکان» و بخش«آمار وضعیت حقوق بشر درجهان» گنجانده شده است.
این کتاب به زبان بسیار ساده و روان نوشته شده و با استفاده از تصاویر و نقشه‌ها، تلاش کرده تا ذهنیت مخاطب را برای فهم بهتر وعمیق تر این که«چرا حقوق بشراهمیت دارد؟»، آشنا سازد.
نویسندگان و مترجمان این کتاب – که خود از قربانیان نقض حقوق بشر‏اند – در پی آن بوده‏‌اند تا گزارشی کامل و خواندنی از وضعیت حقوق بشر درجهان ارایه دهند..
ویراستاری این کتاب بر عهده مزدک علی نظری، زندانی سیاسی پیشین و انتشار آن بر عهده نشر آرمان شهر در کشور افغانستان بوده است. گفتنی است انتشار آندر کشور افغانستان صرفا به دلیل عدم امکان و اجازه انتشار این کتاب در ایران صورت گرفته است.
سید مهدی خدایی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهرری و از مسئولان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که از ۱۱ اسفندماه سال ۸۸ به دلیل فعالیت های مدنی خود بازداشت و هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.
امید کوکبی دانشجوی نخبه فیزیک و از چهره های علمی کشور که تاکنون برنده جوایز معتبر بین المللی شده است نیز در حال حاضر محکومیت ده ساله خود را به اتهام آنچه که ارتباط با دولت متخاصم گفته میشود در زندان اوین سپری میکند، وی بارها این اتهام را رد کرده و خود را قربانی سناریوسازی دستگاه امنیتی خوانده است.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به زودی امکان دسترسی شهروندان ایرانی علاقمند به مطالعه این کتاب را فراهم خواهد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر