۱۳۹۳ اسفند ۲۸, پنجشنبه

تنبیه یک زندانی به دلیل اطلاع رسانی درباره پرونده اش

 زندانی به دلیل اطلاع رسانی درباره پرونده اش

25

تنبیه یک زندانی به دلیل اطلاع رسانی درباره پرونده اش

خبرگزاری هرانا – روزبه کرمجانی شهروند رباط کریمی که به جرم توهین به رهبری با شهادت همسایگان خود زندانی شده به دلیل اطلاع رسانی از وضعیت پرونده اش به بند ۶ زندان رجایی شهر کرج که محل نگهداری زندانیان با جرایم خشن است تبعید شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روزبه کرمجانی که درپی گزارش و شهادت ۴ تن از همسایگانش مبنی بر توهین به رهبری بازداشت و با قرار وثیقه به زندان رجایی شهرکرج منتقل شده طی روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند ماه از بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به بند ۶ سالن ۱۶ این زندان که متعلق به زندانیان با جرایم خشونت آمیز است منتقل شد.
پیش از انتقال مسئولان پلیس فتا این زندانی و همچنین خانواده وی را به علت خبر رسانی از وضعیت وی مورد بازجویی قرار داده بودند و علت این انتقال نیز خبر رسانی عنوان شده است.
بند ۶ زندان رجایی شهر یکی از غیر بهداشتی ترین بندهای این زندان است که زندانیان بسیار خطرناک با محکومیتهای سنگین در آن نگهداری میشوند.
پیشتر یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفته بود: «روزبه کرمجانی در یک جلسه دوستانه ادای رهبر فعلی ایران را درآورده و این امر به مذاق چند تن از همسایگان خوش نمی‌آید و از وی شکایت می‌کنند و شهادت می‌دهند وی به دین و رهبری توهین کرده است.»
شعبه ۲دادیاری رباط کریم روزبه کرمجانی را با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی روانه زندان رجایی شهر کرج کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر