۱۳۹۳ خرداد ۱۴, چهارشنبه

خانواده غلامرضا خسروی اجازه عزاداری ندارند


خانواده غلامرضا خسروی اجازه عزاداری ندارند


خانواده غلامرضا خسروی، زندانی سیاسی ایرانی که یکشنبه گذشته در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد می گویند که به آنها اجازه تدفین و برگزاری مراسم عزاداری داده نشده است.
غلامرضا خسروی، زندانی سیاسی هوادار مجاهدین خلق روز یکشنبه به اتهام محاربه اعدام شد. این در حالی ست که روند رسیدگی قضایی به پرونده او با سوالات و ابهاماتی روبرو است، وی که در دهه شصت و در نوجوانی نیز به مدت پنج سال در زندان به سر برده بود بار دیگردر بهمن ۱۳۸۶ در رفسنجان به اتهام کمک مالی به تلویزیون سازمان مجاهدین خلق بازداشت و در دادگاه انقلاب کرمان به سه سال حبس قطعی و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد اما ناگهان وی به زندان اوین در تهران منتقل شد و مجددا مورد محاکمه قرار گرفت و این بار به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.
حکمی که به گفته کارشناسان مغایر با آیین دادرسی جمهوری اسلامی است. حکم وی در حالی صورت میگیرد که تنها چند هفته از درگیری بین زندانیان سیاسی و نیروهای امنیتی در بند 350 زندان اوین میگذرد، گزارشهایی حاکی از آن بود که وی در جریان مقاومت دربرابر نیروهای امنیتی مهاجم، تهدید به اجرای حکم اعدامش در آینده نزدیک شده بود. پیش از این و با انتشار اخبار و شایعاتی مبنی بر احتمال اعدام قریب الوقوع آقای خسروی نهادهایی همچون سازمان عفو بین الملل و همچنین برخی از زندانیان همبندی وی طی نامه هایی سرگشاده خواستار توقف حکم اعدام وی شده بودند.
پیشتر ناظران فرانس ۲۴ تلاش کرد تا با همسر این زندانی سیاسی تماس بگیرید، خانم فریبا خسروی گفت از آنجا که رسانه های فارسی زبان و شخصیت های حقوق بشری در خارج از کشور پیش از اجرای حکم درباره اطلاع رسانی و اقدامات قاطع برای جلوگیری از اعدام همسرش کوتاهی کرده اند از این رو پس از مرگ همسرش حاضر به مصاحبه نیست.
غلامرضا خسروی یکی از دهها زندانی سیاسی ایران است که در طول یک سال گذشته اعدام شده است.  بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی نسبت به افزایش اعدام ها طی  یک سال گذشته در ایران هشدار داده اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر