۱۳۹۳ تیر ۵, پنجشنبه

کلید واژه ها و کرامات خامنه ای هم آمد

پس از به راه افتادن موج نقل خاطرات شنیده نشده از آیت الله خامنه ای، از جمله تسلط او به زبان انگلیسی، بخشش ناگهانی زندانی و...، حالا نوبت به "واژه شناسی" او رسیده است.
 خبرگزاری فارس دیروز در مطلبی که با عنوان "پژوهش" در سایت خود منتشر کرد، مدعی شد که ۵ کلیدواژه اصلی آیت الله خامنه ای در ۵ سال گذشته "مردم‌سالاری دینی، عدالت، بیداری اسلامی، شریعت اسلامی، عقلانیت و آزادی" بوده.
در این "پژوهش" آمده است: "مکتب معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران دارای پایه‌ها و بنیان‌های گسترده‌ای است که هر ساله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به برخی از آن‌ها در مراسم سالروز ارتحال امام در قالب کلیدواژه‌های مشخصی اشاره می‌کنند و برخی از آنها را مورد تأکید قرار می‌دهند که این اندیشه‌ها، نقشه راه نظام اسلامی و چراغ هدایت مسئولان است".
نویسنده افزوده است: "مردمسالاری دینی، یکی از پایه‌های اصلی مکتب حضرت امام و نسخه سیاست مدنی ایشان بحث از مردم‌سالاری دینی است که رهبری در سخنرانی اخیرشان بدان اشاره کردند و مهمترین نکته در برقراری مردم‌سالاری دینی در جامعه ایران را حضور و مشارکت مردم در انتخابات و بین افکار عمومی به شمار آوردند و اینها را جوهره انقلاب دانستند. عدالت، اولین و اصلی‌ترین نکته در مبانی فکری امام، مسئله اسلام ناب محمدیاست که این اسلام ظلم‌ستیز، عدالت‌خواه، مجاهد و... آیت‌الله خامنه‌ای در بیست و یکمین سال ارتحال امام راحل اشاره می‌کنند که خط روشنشان این است که ملت و کشور را به عزت و پیشرفت و عدالت برسانند. چرا که امام معتقد بود عدالت هم از همان عقلانیت و معنویت برمی‌خیزد.در برخی سال‌ها هم ایشان بحث از عدالت را به همراه عزت ملی مطرح کردند. در بحث از عزت ایشان به انقلاب‌های منطقه اشاره دارند که همه مرتبط با عزت ملت است همه اینها دنبال بازگشت به عزت ملی و عدالت اجتماعی و آزادی در سایه اسلام‌اند. سال گذشته نیز رهبری بحث عدالت اقتصادی را در تولید و توزیع مدنظر قرار دادند، عدالت در تفکرشان یعنی: دفاع از طبقات محروم و مقابله با فرهنگ سرمایه‌داری و احترام به مالکیت دیگران.".
مشابه همین عبارات درباره "بیداری اسلامی" و "شریعت اسلامی" نیز تکرار شده و نویسنده با فراموشی کلید واژه "آزادی"، در پایان سخنان خود به "عقلانیت" اشاره کرده و نوشته است: "عقلانیت در اندیشه امام راحل و در رفتارشان به چند گونه نمود یافته و دارای مراتبی است که مقام معظم رهبری آنها را در سخنانشان به چند دسته تقسیم کرده‌اند: نخست: مردم سالاری به نظام سیاسی، تکیه به آراء مردم و صندوق‌های آراء، دوم: خرد و هوشمندی که عبارت است از سرمشق قرار دادن و عدم انعطاف او در مقابله با دشمن مهاجم «امام به دشمن اعتماد نداشت»، سوم: تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت «ملت ایران تحقیر نمی‌شوند»، چهارم: امام خبرگان ملت را از طریق انتخابات انتخاب کرد که قانون اساسی را تدوین کنند بهرحال ملت این کار را انجام می‌دهند بنابراین از مظاهر دیگر عقلانیت امام همین است که به مردم تفهیم کرد که صاحب و سالک این کشور، خودشان هستند".
 "پژوهش" در مورد کلیدواژه های اصلی آیت الله خامنه ای، در حالی منتشر شده که آشناترین واژه های مورد علاقه او در ذهن مردم را "فتنه"، "دشمن"، "خواص بی بصیرت"، "نرمش قهرمانانه" و اخیرا "اقتصاد مقاومتی" تشکیل می دهد.
چندی پیش روح الله حسینیان، روحانی تندروی وابسته به حلقه مصباح، دلیل اصرار بر واژه سازی از سوی خامنه ای را اینچنین توضیح داده بود: "یکی دیگر از مسائل مهم برای رهبر معظم انقلاب که کم گفته شده است، این است که رهبر باید «مفهوم ساز» باشد. رهبری که حرف تکراری بزند و پیوسته یک‌نواخت عمل کند، نوآوری نداشته باشد و بی‌توجه به سئوالات درون جامعه باشد، این رهبر موفق نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب با مفهوم‌سازی خیلی چیزها را روشن کردند. می‌دانید که بیشترین صحبت را رهبری در این مدت جریان فتنه داشتند و هر روز یک مطلب و یک مفهوم جدید را عنوان می‌کردند. همین طرح فتنه که برای اهل فتنه بسیار هم دردآور بود و ماندند که چکار بکنند، بسیار مهم بود. یعنی یک بار معنایی، یک یادآوری تاریخی جریان فتنه‌ای که علیه علی بن ابی طالب به وجود آمد، جریان جنگ جمل، این‌ها را همه زنده کرد و این بار معنایی توانست بین توده‌های متدین و حزب‌الله نشاط و تحرک ایجاد کند. یعنی مردم خودشان را در زمان علی بن ابی طالب احساس کردند که یک فتنه‌ای ایجاد شده که نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند. یا بحث دیکتاری اقلیت. ۱۳ میلیون رای آورده بودند، حرف حساب این‌ها چه بود؟ باید ما ۱۳ میلیون بر ۲۵ میلیون حاکم باشیم. رهبری اسم این را دیکتاتوری اقلیت گذاشتند و فرمودند نباید دیکتاتوری باشد. همان چیزی که امام فرموده بود که اگر ولایت فقیه نبود دیکتاتوری به وجود می آمد، تبلورپیدا کرد. مردم دیدند راست می‌گویند، اگر ولایت فقیه نبود الان این‌ها می‌خواستند یک اقلیت ۳۰ درصد بر ۷۰ درصد به زور آشوب و آتش کشیدن و زدن مردم حزب‌اللهی و یا یک خانم چادری یا آقایی که ریش دارد، حکومت کنند.همین مفاهیمی که رهبری در طول جریان فتنه مطرح کردند را جامعه قبول کرد و پذیرفت. زیرا سئوال بود در ذهن جامعه و رهبری به موقع و با بلاغت صحبت کردند. این هم از مسائل مهمی است که در مدیریت بحران رهبری باید مد نظر قرار داد".
پروژه مقدس سازی از سید علی خامنه ای به نقل خاطره و واژه شناسی خلاصه نمی شود. علاوه بر برگزاری همایش های متعدد درباره او و یا سرودن شعر و مدیحه در وصف وی، حالا مدتی است از "کرامات" وی و پیش بینی ۱۴ رویداد تاریخی توسط اوهم سخن گفته می شود.
با جست و جوی عبارت "نگاهی به تحقق عجیب ۱۴ پیش بینی بزرگ امام خامنه ای" در موتورهای جستجو گر، انبوهی از متن ها درباره "کرامات" و "قدرت پیش بینی" آیت الله خامنه ای در وبلاگ های عوامل بسیج در اختیار مخاطب قرار می گیرد.
این وبلاگ ها مدعی اند که آیت الله خامنه ای، ۱-مرگ حافظ اسد و تغییر قدرت در سوریه به نفع حزب الله، ۲- شکست مذاکرات صلح خاورمیانه در اوج توافقات بین المللی، ۳- افول آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر و گرفتاری در باتلاق عراق، ۴- عاقبت فلاکت بار سران مزدور عرب، ۵- وقوع انقلاب در مصر با روحیه اسلامی - انقلابی ملت مصر، ۶- عقب نشینی اسرانیل و پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰، ۷- آغاز نهضت خدمت رسانی، ۸- جنگ ۳۳ روزه و پیروزی مقاومت در آن، ۹- جنایات بزرگ اسرائیل چند ماه قبل آغاز جنگ غزه، ۱۰- وجود شاه سلطان حسین ها، خطر بزرگ آنها و سوء استفاده از حرکت فتنه گران، ۱۱- آغاز بیداری اسلامی و تحقق خاورمیانه جدید اسلامی، ۱۲- گسترش بیداری ملتهای خاورمیانه به قلب اروپا، ۱۳- آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل و ۱۴- سقوط غرب و آمریکا را پیش بینی کرده است؛ پیش بینی های آیت الله خمینی البته به ۱۲ نرسیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر