۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

يورش گارد ويژه به زندانيان سياسي اهل سنت در گوهردشت

 و انتقال علی معزی زندانی سیاسی به بند زندانیان خطرناک

روز شنبه ۱۰خرداد ۷۰ تن از پاسداران گارد ويژه زندان و مأموران اطلاعات آخوندي، به زندانيان سياسي در واحد 4 بند ۱۰ زندان گوهردشت وحشيانه يورش بردند و به تحقير و توهين و بازرسي زندانيان اين بند پرداختند. نيروهاي سركوبگر بخشي از وسايل زندانيان را تخريب و بخشهاي ديگري را نيز سرقت كردند.در اين بند بيش از۹۵ زنداني سياسي اهل سنت زنداني هستند.

در يك تحول ديگر زنداني سياسي علي معزي از هواداران مجاهدین خلق را كه به خاطر اعتصاب غذا در حمايت از زندانيان سياسي بند۳۵۰ اوين به سلولهاي انفرادي قزل حصار منتقل شده بود، از روز۲۷ ارديبهشت به بند مجرمان عادي اين زندان برده اند. تراكم بالاي زندانيان در اين بند آقاي معزي ۶۵ ساله را كه از بيماريهاي مختلف از جمله سرطان، نارسايي كليه و آرتروز شديد گردن رنج مي برد، در شرايط بحراني قرار داده است. او را همچنين از ابتدايي ترين امكانات و رسيدگيهاي درماني محروم كرده اند.
علي معزي زنداني سياسي هوادار مجاهدين در دهه ۶۰ است كه در سال۸۷ به خاطر ديدار با دو فرزند مجاهدش در كمپ اشرف، بازداشت شد. او در فروردين۹۰ (مارس۲۰۱۱) براي سومين بار به خاطر شركت در مراسم يادبود زنداني سياسي مجاهد خلق محسن دكمه چي كه توسط شكنجه گران رژيم زجركش شد، دستگير گرديد. عوامل اطلاعات آخوندي در انتقام از اين كه آقاي معزي از شركت در دادگاه آخوندي خود داري مي كند، قصد پرونده سازي جديد عليه وي را دارند.

#ایران #زندانیان_سیاسی_اهل_تسنن #زندان_گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر