۱۳۹۳ آذر ۲۷, پنجشنبه

مردم روستای قاسم آباد ایرانشهر از آب آشامیدنی بهداشتی محروم هستند

مردم روستای قاسم آباد بخش بمپور شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان از آب آشامیدنی بهداشتی محروم هستند.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ روستای قاسم آباد در ۱۵ کیلومتری مرکز شهر بمپور و ۳۵ کیلومتری شهر ایرانشهر، دارای ۶۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر است که مردم آن در طول شبانه روز فقط یک ساعت آب آشامیدنی بهداشتی دارند.
دهیار روستای قاسم آباد روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون آب مورد نیاز در شبکه لوله کشی این روستا از چاه پایین دست تامین می‌شود که با توجه به ظرفیت محدود آن در طول شبانه روز به هر محله فقط یک ساعت آب لوله کشی می‌رسد.
«منصور نارویی» اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه مشکل آب آشامیدنی مردم روستای قاسم آباد حل نشده است بر این اساس از مسوولان در خواست داریم آب مورد نیاز این روستا را به وسیله تانکر در اختیار ساکنان قرار دهند.
وی افزود: ساکنان این روستا مجبور هستند آب آشامیدنی خود را از چاههای کشاورزی و روستاهای پایین دست تامین کنند در حالی که آب این چاه‌ها غیر بهداشتی است و سلامت مردم را تهدید می‌کند.
وی گفت: آبرسانی به روستای قاسم آباد در پروژه آبرسانی غرب بمپور تعریف شده اما با وجود گذشت بیش از دو دهه هنوز این پروژه تکمیل نشده است و مردم همچنان از مشکل نبود آب آشامیدنی بهداشتی رنج می‌برند.
«محمد امیری» یکی دیگر از ساکنان روستای قاسم آباد اظهار داشت: به دلیل غیر بهداشتی بودن آب چاههای کشاورزی بیشتر مردم دچار بیماری‌های کلیوی شده‌اند.
مدیر آب و فاضلاب روستایی ایرانشهر در پاسخ به مشکلات مردم روستای قاسم آباد گفت: با اجرا و تکمیل پروژه آبرسانی شرق و غرب بمپور مشکل آب این روستا حل می‌شود.
«محمدرضا کلکلی» افزود: یک چاه آب در روستای قاسم آباد وجود داشت اما به سبب مشکلات بهداشتی بسته شد و یک چاه دیگر در پایین دست روستا حفر شده است که جوابگوی تمام مردم نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر