۱۳۹۳ آذر ۲۱, جمعه

سازمان ملل خواستار اجرای تدابیر جدی برای مقابله با خشونت شد/۲۵ درصد کودکان جهان قربانی خشونت

نهاد‌های بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از گسترش خشونت در خانواده‌ها و جوامع مختلف، خواستار اجرای تدابیری جدی و کلیدی از سوی مسئولان کشور‌ها برای مقابله با این پدیده شدند.
بنا به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، در گزارش مشترکی که روز چهارشنبه از سوی سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه و پیشرفت سازمان ملل و کمیته مبارزه با جرائم و مواد مخدر این سازمان منتشر شد، تلاش‌های مسوولان کشور‌ها برای مقابله با خشونت‌های خانگی و رفتار‌های خشونت آمیز میان افراد مرد بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفته است.
دراین گزارش اشاره شده است که در حال حاضر نزدیک به ۲۵ درصد از مجموع کودکان جهان از سوی والدین و بستگان خود مورد خشونت‌های فیزیکی واقع می‌شوند و بیش از ۲۰ درصد از دختران قربانی تجاوز‌های جنسی قرار می‌گیرند.
دراین گزارش که بر اساس اطلاعات به دست آمده درمورد شرایط زندگی ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان ۱۳۳ کشور مختلف جهان تنظیم شده آمده است که هنوزنزدیک به ۳۳ درصد از زنان جهان قربانی خشونت‌ها و بد رفتاری‌های فیزیکی هستند.
گزارش مذکور روابط اجتماعی نزدیک به ۸۸ درصد از جمعیت جهان را مورد پژوهش و بررسی قرار داده و تدابیری را که تاکنون از سوی مسئولان کشور‌ها برای مقابله با مواردی از قبیل سوء رفتار با کودکان، خشونت میان نوجوانان، خشونت‌های جنسی، و سوء رفتار با سالمندان صورت گرفته، ارزیابی کرده است.
دراین گزارش جمع بندی کاملی از قوانین و برنامه‌های کلیدی مقابله با خشونت در جوامع مختلف و میزان موفقیت این برنامه‌ها به صورت رهنمود‌هایی در اختیار دولت‌های کشورهای مختلف جهان قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن‌ها در رفع کمبود‌ها و نارسایی‌های قانونی برای مقابله با این موضوع تلاش بیشتری بکنند.
بر اساس همین گزارش درحال حاضر در یک سوم از کشور‌هایی که قانونمندی‌های مربوط به خشونت میان افراد در آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته، تدابیر جدی و گسترده‌ای برای مقابله با خشونت و یاری رساندن به قربانیان این گونه خشونت‌ها به اجرا در نمی‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر