۱۳۹۳ مهر ۱۸, جمعه

احمد کریمی همچنان محروم از تماس تلفنی و ملاقات

 احمد کریمی زندانی سیاسی زندان گنبدکاووس محروم از تماس تلفنی و ملاقات با بستگان خود شده و به بد‌ترین بند این زندان منتقل شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاوس از ۳ ماه پیش به بند ۱ زندان گنبدکاووس منتقل شده و در شرایط بسیار بدی بسر می‌برد.
این بند به زندانیان معتاد و کسانی که از داروهای متادون استفاده می‌کنند تعلق داشته و قصد مسئولان زندان برای اینجابجایی نامتعارف تنبیه احمد کریمی بوده است.
یک منبع مطلع در زندان گنبدکاووس به گزارشگر هرانا گفت: «احمد کریمی از سوی مسئولان زندان متهم شده که علیه مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی بدگویی کرده و به رهبری توهین کرده است. درحالی که این مسئله دروغ محض است. وی بعد از این پرونده سازی مدتی را در انفرادی گذراند و سپس از بند ۳ به بند ۱ که به زندانیان معتاد تعلق دارد و مملو از شپش است منتقل شد.»
این منبع در ادامه شرایط جسمی احمد کریمی و هادی قائمی دیگر زندانی سیاسی زندان گنبدکاووس را وخیم توصیف کرد و گفت: «ایشان از حداقل موارد بهداشتی و درمانی در زندان محروم هستند.»
گفتنی است، خانواده احمد کریمی در تاریخ ۳۱ شهریور برای ملاقات وی از کرج به گنبدکاووس رفته‌اند و بعد از اصرار و خواهش بسیار مادر این زندانی سیاسی، اجازه چند دقیقه ملاقات را پیدا کرده‌اند. این ملاقات در حالی صورت گرفته که احمد کریمی طبق دستور مسئولان زندان همچنان ممنوع الملاقات و تلفن است.
شایان ذکر است احمد کریمی یکی از محاکمه شدگان در دادگاه‌های جمعی و نمایشی پس از انتخابات خرداد ۸۸ بود که توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد.
این در حالی بود که وی پیش از انتخابات بازداشت شده بود؛ حکم احمد کریمی در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان گنبدکاووس تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر