۱۳۹۳ مهر ۱۹, شنبه

احضار خشونت آمیز سه تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه

– احضار علیرضا ایوبی، مصطفی سبزی و امین اشرفی به حفاظت زندان مرکزی ارومیه با خشونت همراه شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا ایوبی، مصطفی سبزی و امین اشرفی به ترتیب در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از طرف دفتر اداره اطلاعات زندان مرکزی ارومیه احضار شدند، اما از رفتن به آنجا سر باز زدند.

علیرضا ایوبی و مصطفی سبزی، که بیش از پنج ماه است دستگیر شده‌اند، اهل ماکو هستند و اتهامشان محاربه می‌باشد. امین اشرفی نیز قریب به دو ماه از دستگیری‌اش می‌گذرد و به تبلیغ علیه نظام متهم شده است. این سه زندانی سیاسی کرد اکنون در بند ۱۳ (بند مربوط به متهمین به قتل و جرایم مربوط به مواد مخدر) نگه‌داری می‌شوند.

یک منبع مطلع، به گزارشگر هرانا گفت: «پس از خودداری نامبردگان از مراجعه به اداره اطلاعات، گارد ویژه زندان با حمله به بند ۱۳ ایشان را با زور و با دستبند زدن از پشت به دفتر اداره اطلاعات منتقل کردند.»

وی در ادامه بیان داشت: «هر یک از این افراد به مدت ۳ ساعت بازجویی شده و تحت فشار و شکنجه روانی قرار گرفتند که باید تعهد همکاری بدهند و با اداره اطلاعات همکاری کنند. شرط نمایندهٔ ادارهٔ اطلاعات برای انتقال ایشان از بند قتل به بند زندانیان سیاسی، همین همکاری عنوان شده است. افرادی که متهم به محاربه هستند، حتی تهدید شده‌اند که در صورت عدم همکاری، از دادگاه برایشان حکم اعدام صادر خواهد شد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر