۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

گاه هافینگتون پست به ارتباط داعش و تهران فیلمی که هرگز قابل مشاهده نخواهد بود


در زمانی که حکومت تهران ادعا می کند روابطی میان سازمان های مخالف جمهوری اسلامی و گروه های اسلام گرا در عراق وجود دارد، نقل ماجرایی که برای حسین ایجاد شده نشان می دهد که حکومت ایران تا چه حد به دنبال سود بردن از هرج و مرج کنونی در عراق است.
حسین به شدت عصبانی است. او می بایست فیلمی را که در چارچوب مطالعات اش در مدرسه سینمای تهران آماده کرده به نمایش بگذارد، ولی نمایش فیلم اش ممنوع شده. این اولین باری است که دفتر دانشجویان، که هر ساله فیلمی از یک دانشجوی سال سوم را پخش می کند، با سانسوری تا این حد صریح مواجه شده است. درحقیقت این یک فیلم ارزشمند است و دانشجویان نیز یاد گرفته اند چگونه با سانسور بازی کنند. تاکنون هرگز چنین اتفاقی نیفتاده بود، یا تقریباً نیفتاده بود و حکومت نیز مماشات می کرد.
درواقع حسین بهای خشم آیت الله ها را در برابر شرایطی در عراق پرداخته که روز به روز غیرقابل کنترل تر می شود. این درحالی است که مشکلات سران ایرانی با ادامه جنگ در سوریه نیز تشدید شده است. همان طور که حسین می گوید، "حکومت تهران روی حفظ حکومت سوریه و ادامه همکاری هایش با دولت مالکی در عراق شرط بندی کرده." و دقیقاً همین موارد هستند که امروز نشانه های شکنندگی و درنتیجه نگرانی را در نزد حاکمیت جمهوری اسلامی رقم زده اند.
پیروزی شورشیان اسلام گرا علیه حکومت مالکی در عراق، و تسخیر موصل و سپس اعلام خلافت اسلامی، دورنمای وقوع جنگی میان شیعه و سنی را رقم زده که آیت الله ها از هم اکنون در بخشی از آن شکست خورده اند. سانسور حسین و فیلم او در سیاستی می گنجد که درتلاش است تا هرگونه سخن مخالف را به القاعده و شورشیان داعش نسبت دهد. موضع گیری امروز سران ایرانی علیه مخالفان خود نیز به همین گونه است که بین آنها و شورشیان اسلام گرا ارتباط قائل می شوند. این بهایی است که حسین پرداخته.
رییس شبکه تلویزیونی العربیه اخیراً گفت: "به نظر ما، حکومت ایران به مانند سوریه و عراق، یک دشمن ظاهری علیه داعش است، ولی درحقیقت متحد مخفی این جنبش است. همه می دانند که القاعده و داعش، علی رغم فرهنگ به شدت ضدشیعه شان، هرگز عملیاتی علیه منافع حکومت آیت الله ها یا اقدامات مشابه دیگری انجام نداده اند."
حکومت ایران درتلاش است تا ازطریق دولت عراق و دیگر "واسطه ها" به ایالات متحده، سازمان ملل و کشورهای اروپایی بقبولاند که سازمان های مخالف اش از داعش حمایت می کنند و با این جنبش اسلام گرا رابطه دارند.
بدتر آنکه تهران از بی ثباتی کنونی برای ازبین بردن اردوگاه اشرف سود می برد. این اردوگاه همچنان یک هدف مورد نظر برای دولت مالکی است که ازسوی دستگاه های اطلاعاتی ایران مورد حمایت و کمک است. قتل عام های این اردوگاه بخش ابتدایی فیلم حسین را تشکیل می دهد؛ فیلمی که هرگز نمی توان آن را دید...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر