۱۳۹۳ مرداد ۲, پنجشنبه

داعش 'دستور ختنه زنان' در موصل را صادر کرد

سازمان ملل متحد گزارش داده است که دولت اسلامی عراق و شام (داعش) 'دستور ختنه زنان' را در موصل صادر کرده است. این دستور دختران و زنان ۱۱ تا ۴۶ سال را شامل می‌شود.
ژاکلین بادکوک، از مقامات سازمان ملل متحد با اعلام این خبر گفت: این حکم بی‌سابقه داعش باعث نگرانی بسیار است.
خانم بادکوک،نماینده مقیم سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده های انسان دوستانه در عراق، گفت که این عمل "چیزی بسیار جدید برای عراق است ... و باید به آن رسیدگی شود".
منابع نزدیک به داعش این گزارش را رد می‌کنند.
سنتی که تحت عنوان ختنه زنان در برخی مناطق جهان رواج دارد، با ناقص‌سازی اندام جنسی زنان و دختران همراه است.
شورشیان وابسته به داعش که یک تشکل اسلامگرای افراطی سنی است، در اواخر خردادماه پس از چند هفته درگیری پراکنده و اشغال مناطقی از خاک عراق، شهرهای موصل و تکریت را هدف حمله قرار دادند و در حالی که نفرات ارتش و پلیس دولت مرکزی از برابر آنان گریخته بودند، این شهرها را به تصرف خود درآوردند.
به گفته ناظران، پیشروی‌های نظامی داعش نشان می دهد که شورشیان از برخی حمایت های محلی برخوردار بوده اند.
سازمان ملل هشدار داده است که این اقدام داعش بیش از چهار میلیون زن و دختر را در شهر موصل در شمال عراق تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ختنه زنان در برخی از مناطق افریقا، خاورمیانه و جوامع آسیایی انجام می‌شود، این باور وجود دارد که این اقدام زنان را برای ازدواج آماده می‌کند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۲ با تصویب قطعنامه‌ای از کشورهای عضو خواست تا ختنه زنان را ممنوع کنند.
بریدن بخشی از آلت جنسی زنان به شدت سلامت زنان را به مخاطره می‌اندازد، این اقدام سبب خونریزی، مشکلات ادارای، عفونت، افزایش ریسک تولد نوزاد مرده می‌شود.
گروه سنی داعش هیچ واکنشی نسبت به چنین دستوری نشان نداده، در حالیکه این مسئله واکنش شدیدی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. اما شناسه‌های کاربری وابسته به این گروه در خصوص صحت این موضوع اختلاف نظر دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر