۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

حکم زندان یاران ایران به ده سال کاهش یافت





بنابرگزارش خبرگزاری بهایی نیوز حکم زندان مدیران جامعه بهایی ایران شکست و به ده سال زندان کاهش یافت.
بنابراطلاع این خبرگزاری مدیران جامعه بهایی ایران که پیشتر به 20 سال زندان محکوم شده بودند صبح امروز با کاهش حکم زندان روبرو شده و با توجه به گذراندن بیش از یک سوم از حکم زندانن با اعمال ماده 134 با کاهش محکومیت روبرو شده اند.
هفت مدیر جامعه بهایی ایران که بدواً به ٢٠ سال زندان محکوم شدند سالها به جامعۀ بهایی ایران و جامعۀ جهانی بهایی هر دو خدمت کرده‌اند. شش تن از این جمع در تاریخ ۱۴ مه ۲٠۰۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷) در خانه‌هایشان در تهران دستگیر شدندو نفر هفتم نیز خانم مهوش ثابت، قبل از دیگران، در تاریخ ۵ مارس ۲٠۰۸ (۱۵ اسفند ۱۳۸۶)، در جریان سفری به مشهد دستگیر شده بود. این افراد خانم فریبا کمال آبادی و مهوش ثابت و آقایان جمال الدین خانجانی،عفیف نعیمی، سعید رضایی،وحید تیزفهم و بهروز توکلی ماهها بدون هیچ اطلاعی در بازداشت بودند و بیش از یک سال حق دسترسی به مشاورۂ حقوقی نداشتند. هفت مدیر جامعه بهایی ایران با نام " یاران ایران" شناخته می شوند. یاران ایران پس از گذشت هفت سال بدون یک روز مرخصی در زندان های رجایی شهر (مردان) و زندان اوین ( بند نسوان برای خانم ها) محبوس هستند.
بنابر اطلاع منابع آگاه شرایط روحی این افراد بسیار قوی عنوان شده اما به دلیل عدم دسترسی به شرایط درمانی با مشکلات جسمی روبرو شده اند. همزمان آقای عفیف نعیمی به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان قلب تهران تحت مراقب ویژه ماموران زندان بستری می باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر