۱۳۹۴ آبان ۲۷, چهارشنبه

سپاه از دستگیری یک تیم تروریستی در مناطق مرزی کرمانشاه در غرب ایران خبر داد


bazdasht

ـ سپاه پاسداران در ایران از دستگیری “یک تیم تروریستی” در مناطق مرزی کرمانشاه خبر داده است، استان کرمانشاه با کشور عراق مرز مشترک دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه، امروز ۲۷ آبان اطلاع داده که این دستگیری “طی روزهای اخیر” انجام شده اما به زمان دقیق آن اشاره ای نشده است.
گزارش ها درباره دستگیری این گروه در ایران در شرایطی منتشر می شود که پنج روز پیش حملاتی مرگبار در پاریس رخ داد که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.
این اطلاعیه می گوید سپاه استان کرمانشاه “با همکاری نهادهای امنیتی و انجام کار مستمر و دقیق اطلاعاتی در روزهای اخیر” اعضای این تیم را دستگیر کرده است.
اطلاعیه سپاه استان کرمانشاه به کشته شدن احتمالی کسی از اعضای این گروه اشاره مستقیمی نکرده اما گفته “در جریان انهدام این تیم تروریستی” مقادیری تجهیزات نظامی به دست آمده است.
یک روز پیش از این، بهمن ریحانی، فرمانده سپاه استان کرمانشاه گفته بود “تیم‌های بسیاری از گروه تروریستی داعش که از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بوده‌اند توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شده‌اند.”
فرمانده سپاه کرمانشاه گفته بود این تیم ها، قصد “جذب نیروهای داعشی و اعزام آنها به خارج از کشور” را داشته اند.
با وجود فعالیت گروه موسوم به “دولت اسلامی” (داعش) در برخی کشورهای اطراف ایران و به ویژه عراق، این گروه تاکنون در داخل ایران فعالیت آشکاری نداشته و مقام های ایرانی اعلام کرده اند که اجازه نزدیک شدن نیروهای داعش به فاصله ۴۰ کیلومتری مرزهای این کشور را نمی دهند.
فرمانده سپاه کرمانشاه دیروز در بخشی دیگر از صحبت های خود اعلام کرده بود که چندی پیش اعضای تیمی از داعش دستگیر شده اند که “از نظر نظامی آماده بودند و تجهیزات نظامی، جلیقه‌های نظامی و بمب ساعتی داشتند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر