۱۳۹۴ تیر ۲۲, دوشنبه

رییس سازمان زندان ها: افزایش زندانیان و کاهش سن آنها به عملکرد همه دستگاه ها بازمی گردد

ـ
jahangir
 رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت که افزایش آمار زندانیان و کاهش سن زندانی موضوعی مختص به سازمان زندان ها نیست بلکه به عملکرد همه دستگاه های کشور بازمی گردد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، اصغر جهانگیر درخصوص آمار افزایش زندانیان و کاهش سن آنها افزود: “عملکرد همه دستگاه ها منجر شده این تعداد افراد وارد زندان شوند”.
وی با ادعای اینکه سازمان زندانها در سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام داده، تصریح کرد: “مهمترین اقدامات ارتقای بهداشت زندانها، امنیت زندان و آموزش زندانیان و توسعه حرفه آموزی آنها بوده است”.
معاون قوه قضاییه ادامه داد: “برای ارتقای امنیت زندان، تلاش کردیم اجازه ندهیم در زندان گروهها و باندهایی شکل بگیرند که بخواهند زورگویی کنند یا انواع خرده فرهنگ هایی که از قدیم باب بوده را در زندان اجرا کنند”.
به گفته وی، افرادی که همچنان بر بزه کاری پافشاری دارند و می خواهند محیط زندان را به محیطی ناامن تبدیل کنند، شناسایی شده و با آنها برخورد می شود و افرادی که آماده اصلاح و تربیت هستند نیز زمینه اصلاح آنها فراهم می شود.
بیکاری شرایط ورود به حوزه جرم و بزهکاری را فراهم می کند
جهانگیر با ابراز نگرانی از افزایش آمار تعداد زندانیان بین ۲۶ تا ۳۲ سال افزود: “بخش های فرهنگی جامعه و افرادی که در حوزه جوانان و همچنین کسانی که در رابطه با مسایل دینی و مذهبی کار می کنند باید بیشتر به هوش و به گوش باشند”.
وی ادامه داد: “اگر به جامعه جوان توجه نشود و نیروی تحصیل کرده و جوانان بیکار بماند، این اتفاق مشکلات متعددی برای آنها مانند بدهکاری ایجاد و در نتیجه شرایط ورود به حوزه جرم و بزهکاری را فراهم می سازد”.
رییس سازمان زندانها تاکید کرد: “افزایش تعداد زندانیان بدلیل عدم فعالیت واقعی دستگاه های بیرونی است و باید نهیبی به خود و دستگاه های فعال در بیرون بزنیم”.
پیشتر وزیر دادگستری میانگین موجودی زندانی ها در سال ۹۳ را حدود ۲۲۴ هزار نفر اعلام و تصریح کرده بود، بیشترین فراوانی زندانی ها در میانگین سنی ۲۶ تا ۳۲ سال قرار دارد.
به گفته وی، بر اساس آمارها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سال گذشته، ۲۸۹ نفر زندانی داشته ایم که آمار زندانیان ما در سال ۹۳ نسبت به ۹۲ حدود پنج درصد رشد داشته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر