۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

لاشه بالگرد نفت فلات قاره با یک سرنشین در عمق 40متری خلیج فارس پیدا شد




 بخشدار ویژه خارگ گفت: «صبح جمعه بدنه و موتور بالگرد سقوط کرده نفت فلات قاره به همراه جسدی که در آن قرار داشت، در عمق 40 متری آب دیده شد و تلاش برای خارج سازی آن آغاز شده است.»
«عسکر زارعی»به خلیج فارس گفت: «ساعت 10 و 30 دقیقه روز جمعه از طریق اسکن زیردریایی کشتی اعزامی به منطقه، بدنه بالگرد، موتور و جسد درون کابین آن را اسکن کرده است. این موارد در 17.5 مایلی سکوی ابوذر و 23.5 مایلی جنوب خارگ و در عمق 40 متری خلیج فارس دیده شده است.»
وی افزود: « از آن جا که جسد داخل کابین پس از گذشت بیش از 10 روز از حادثه یافته شده، احتمال متلاشی شدن آن در حین انتقال به خشکی وجود دارد. از این رو، غواصان و تیم های همراه آن ها تلاش می کنند در صورت لزوم، جسد پس از قرار دادن در کیسه مخصوص، به خشکی منتقل شود که احتمال می رود این روند ساعت ها طول بکشد.»
به گفته عسکر زارعی، قرار شده کابین، موتور بالگرد و جسد درون آن برای بررسی بیش تر به بوشهر منتقل شوند.
دوشنبه شب هفته قبل (23 تیرماه) بالگرد شرکت فلات قاره با چهار سرنشین برای انتقال یک مصدوم از سکوی ابوذر در نزدیکی جزیره خارگ به سمت بوشهر به پرواز درآمد، ولی 10 دقیقه بعد از صفحه راهدار محو شد.
تا پیش از ظهر روز بعد، اطلاعی از سرنوشت این بالگرد در دست نبود تا این که صندلی و جلیقه ای مربوط به آن در آب های خلیج فارس به دست آمد و سقوط آن قطعی شد.
بنابراین گزارش، روز بعد سه جسد سرنشینان  این بالگرد پیدا شدند که قابل شناسایی نبودند و برای بررسی بیش تر به بوشهر انتقال یافتند.
بخش دار خارگ در این خصوص گفته بود: «یک جسد کامل بدون صورت بود و قسمت های محدودی از اندام دو سرنشین دیگر بالگرد که بدون سر به دست آمده، به پزشکی قانونی بوشهر انتقال داده شده اند اما شناسایی آن ها منوط به آزمایش دی ان ای و حضور اعضای خانواده جان باختگان است.»
گزارش خلیج فارس می افزاید هنوز درباره دلیل سقوط این بالگرد نظر کارشناسی از سوی دستگاه های مسوول ارایه نشده است ولی نظریه اولیه حاکی از آن است که در پی بروز نقص فنی و قفل شدن چرخ های بالگرد، مشکل الکتریکی در آن  رخ داده و خلبان نتوانسته است آخرین پیام را به برج مراقبت فرودگاه بوشهر اعلام کند.
کاپیتان «علی عزتی»، کاپیتان «صفر پایخوان»، «رسول شجرات» و خورشید حسینی» چهار سرنشین این بالگرد بودند که یکی از کارکنان مصدوم سکوی ابوذر را برای مداوا به بوشهر منتقل می کرد.  
مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارگ، شامل سه سکوی اصلی است که از این میدان بیش ترین میزان نفت کشور در خلیج فارس تولید می شود.
این میدان سال ١٣٤٩ با حفر شش حلقه چاه شناسایی و عملیات بهره برداری از آن به طور کامل از سال ١٣٥٥ آغاز شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر