۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

مام جمعه پاوه: شيعه وسني ايران 35 سال به راحتي دركنار هم زندگي مي كنند

ماموستا قادري امام جمعه پاوه گفت: با وجود خیلی از مشکلات کشور ما با تمام دشمنی‌ها امن‌ترین و راحت‌ترین کشور منطقه است و دلیل این آرامش وجود رهبری حکیم در این مملکت و عقلانیت و همفکری روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن است که امیدواریم این تفکر به همه جا منتشر شود.

ملا قادر قادري در کنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تکفيري که از صبح امروز در قم در حال برگزاري است ضمن تقدير از ابتکار عمل آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي در برپايي اين کنگره اظهار کرد: همه ما جمع شده‌ايم تا به دنياي اسلام اعلام کنيم که امت وسط هستيم و دينمان دين رحمت و پيامبرمان رحمت للعالمين است.

وي ادامه داد: غلو و افراط در اسلام مردود است و مسلمانان روزانه بارها مي‌گويند اهدنا الصراط المستقيم که اين دعا، درخواست از خدا براي قرار گرفتن در راه اعتدال است. امام جمعه اهل سنت پاوه با تاکيد بر اينکه علماي حاضر شده در اين کنگره در برگشت بايد تحريف‌هايي که در دين ايجاد شده و توجيه‌هاي غلط دين را براي مردمشان بيان کنند، گفت: بايد ماهيت اصلي جاهلاني که دفاع از دين و خلافت را عهده‌دار شده‌اند را براي مردم بيان کنيم تا بتوانيم جوانان اهل سنت را از اين خطر دور کنيم.

ملا قادر قادري با تاکيد بر اينکه کساني که در عراق و سوريه به عنوان داعش در حال جنگ هستند جوانان اهل سنت‌ هستند، تصريح کرد: داعش با فکر خوف، ارعاب و افراط وارد عراق شده و اين همايش و نماز جمعه‌هاي ما مي‌تواند در افشاي داعش در مناطق اهل سنت موثر باشد.

وي با تاکيد بر اينکه بايد هوشيار باشيم تا فکرهاي داعش به نوعي ديگر ظهور نکند، بيان کرد: نتيجه داعش اسلام هراسي است و آن‌ها مي‌خواهند اسلام در جهان رشد نکند و بعد از بيداري اسلامي اين تفکر به شدت توسط آمريکا و متحدانش در جهان دنبال شد.

به گزارش فارس، امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به اينکه ما در ايران سني و شيعه ?? سال به راحتي در حال زندگي هستيم، خاطرنشان کرد: با وجود خيلي از مشکلات کشور ما با تمام دشمني‌ها امن‌ترين و راحت‌ترين کشور منطقه است و دليل اين آرامش وجود رهبري حکيم در اين مملکت و عقلانيت و همفکري روحانيون اهل تشيع و اهل تسنن است که اميدواريم اين تفکر به همه جا منتشر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر