۱۳۹۳ مهر ۸, سه‌شنبه

ضارب علی خلیلی، طلبه بسیجی، به قصاص محکوم شد

احسان»، جوان ۲۲ ساله‌ای که گفته می‌شود ضربات چاقوی وی موجب مرگ علی خلیلی، طلبه بسیجی شد، از سوی دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس (اعدام) محکوم گردید.
به‌گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ این حکم را شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران روز دوشنبه هفتم مهرماه صادر کرده است.
رسانه‌های ایران می‌گویند علی خلیلی در تیرماه سال ۱۳۹۰ هنگام بازگشت به منزل در حین «امر به معروف و نهی از منکر» توسط «افراد شرور» مورد ضرب و جرح قرار گرفت اما خانواده احسان، ضارب خلیلی می‌گوید، علی خلیلی به همراه چند بسیجی دیگر مانع از گوش دادن احسان و دوستان جوانش به موسیقی در ماشین شده بودند و آن‌ها را مورد تعقیب قرار داده و سپس درگیر می‌شوند که در این درگیری علی خلیلی با ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود.
پس از دستگیری ضارب و مطرح شدن شکایت، احسان دو سال در زندان می‌ماند و خانواده وی چندین بار به خانواده خلیلی مراجعه می‌کنند و در ‌‌نهایت با پرداخت دیه، علی خلیلی رضایت می‌دهد.
با این حال در چهارم فروردین‌ماه سال جاری، علی خلیلی در بیمارستان جان می‌سپارد و یک ماه بعد رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌کند که ضربات وارده به خلیلی با مرگ او بی‌ارتباط نبوده است، از این رو با شکایت اولیای دم، رسیدگی به پرونده وی دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد.
نخستین جلسه دادگاه «احسان» ۱۲ خردادماه سال جاری در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و در ‌‌نهایت این پرونده برای رفع نقص به دادسرا بازگردانده شد.
دومین جلسه دادگاه در آخرین روز از شهریورماه سال جاری برگزار شد که در این جلسه نماینده دادستان بر جرم قتل عمدی متهم و خانواده علی خلیلی نیز بر اجرای حکم قصاص (اعدام) ضارب پافشاری کردند.
وکیل مدافع خانواده خلیلی در جلسه دادگاه با اشاره به انتقاد وکیل تسخیری متهم نسبت به رضایت قبلی علی خلیلی و اولیایش گفت: «رضایت و گذشت علی خلیلی در رابطه با جرح وارده بوده اما اعمال حق قصاص از حقوق حقه اولیای دم است.»
وکیل تسخیری متهم نیز با بیان این‌که موکلش هیچ آشنایی و دشمنی‌ای با علی خلیلی نداشته، وارد کردن ضربه چاقو را غیرعمدی دانست و مقصر اصلی در مرگ خلیلی را کوتاهی بیمارستان‌ها در پذیرش و درمان وی عنوان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر