۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

اعتصاب به ششمین روز رسید: ادامه اعتراض صنفی کارگران گیلانا

 بیش از ۱۵۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا صبح روز دوشنبه در ششمین روز از شروع اعتراضاتشان بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.
به گزارش هرانا، یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز، به ایلنا گفت: عصر روز گذشته ۸ نفر از کارگران کاشی گیلانا بدون دلیل بازداشت و سپس در ساعات پایانی شب آزاد شدند، کارگران در اعتراض به روش غیرقانونی برخورد با اعتراض صنفیشان صبح امروز برای ششمین روز تولید را متوقف کردند و به تحصن در محوطه کارخانه پرداختند.
او در تشریح جزئیات اعتراض کارگران گفت: از روز سه شنبه (۲۶ شهریور) که اعتراض کارگران کاشی گیلانا برای دریافت مطالبات معوقه‌شان تشدید شد کارفرما با حمایت مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی شهرستان در چندین نوبت اسامی تعدادی از کارگران را به عنوان اغتشاش‌گر به مراجع قضایی اعلام کرد و روز گذشته، در پنجمین روز از آغاز اعتصاب کارگران ماموران نیروی انتظامی به دستور دادستان کارت‌های ورود و خروج همه کارگران بجز چند نگهبان را برداشتند که این کار تهدید آشکار به اخراج است.
این کارگر در ادامه گفت: امروز صبح پس از آزادی کارگرانی که بازداشت شده بودند، یکی از کارگران بازداشت شده از سوی مسئولان قضایی مامور به آرام کردن اعتراض کارگران شده بود اما کارگران بعد از شنیدن سخنان وی حاضر به متوقف کردن اعتراضاتشان پیش از دریافت تعهد کتبی از کارفرما نشدند.
این کارگر در پایان گفت: کارفرمای جدید که بدون هیچ قراردادی ادعای مالکیت کارخانه را دارد حق اخراج کارگرانی که سال‌ها در این واحد خدمت کرده‌اند را ندارد و کارگران در شرایطی می‌توانند به کار خود بازگردند که کارفرما به تعهدات قانونی خود در خصوص پرداخت به موقع حقوق و سایر مطالبات صنفی کارگران پایبند باشد.
همچنین این منبع گزارش داد که هشت کارگر بازداشت شده این کارخانه آزاد شدند، این هشت کارگر از بعد از ظهر روز گذشته بصورت جداگانه و تدریجی توسط پلیس امنیت منجیل احضار شده بودند.
احضار این کارگران پس از آن صورت گرفت که در پنجمین روز از آغاز اعتراضات صنفی ۱۵۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا، تلاش‌ها برای پایان دادن به این اعتراضات بی‌نتیجه ماند.
هرچند ابتدا گفته شده بود که این کارگران به اتهام تحریک همکاران معترض خود احضار شده‌اند اما به گفته منابع خبری در ‌‌‌نهایت ساعتی پیش تمامی این هشت کارگر با وساطت فرماندار منجیل بدون سپردن هرگونه تعهد و یا تامین هرنوع قرارقانونی آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر