۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

ورودسالانه نیم میلیون نفر به زندانهای کشور

 سالانه نیم میلیون نفر به زندان های کشور وارد می شوند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، بعدازظهر شنبه، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام این مطلب گفت: «بیش از ۵۰ درصد از این جمعیت حداکثر زیر یک ماه در زندان می مانند که نشان دهنده عدم ضرورت زندان است.»
رئیس سازمان زندان های کشور همچنین گفت: ۲۵ درصد از زندانیان کشور که به صورت تحت قرار هستند، نشان دهنده این است که باید  کار بیشتری در زمینه دادسراها صورت گیرد.
وی افزود: البته کمبودهای زیادی در زمینه دادیار و بازپرس در دادسراها وجود دارد که باعث می شود پرونده ها به موقع بسته نشوند.


zendan ha
جهانگیر همچنین تعداد زندانیان بدهکار دیه، مهریه و نفقه در زندان های کشور را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این افراد از زندان رهایی پیدا کنند.
ایشان تاکید کرد: تلاش می کنیم افراد بی جهت وارد زندان نشوند و برای کسانی که به نوعی مرتکب تخلفی شدند، از مجازات های جایگزین استفاده کنیم.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، بیان داشت: سعی ما براین است که در سال جاری ۳۰ تا ۴۰ هزار زندانی در خارج از زندان ها نگهداری کنیم.
جهانگیر همچنین مدعی شد: زندان جای اشرار و ناامن کنندگان امنیت و نوامیس جامعه است و نباید به جای افراد بدهکار و بیمار تبدیل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر