۱۳۹۴ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

آمار مرگ معتادان در ایران «پنج درصد» افزایش یافت


etiad-motad

علی‌رضا جزینی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که آمار مرگ‌ومیر معتادان در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) علی‌رضا جزینی روز سه‌شنبه ۱۳ مرداد / ۴ اوت در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت که در این مدت ۵۹۶ نفر از معتادانی که جان خود را از دست داده‌اند مرد و ۷۰ نفر زن بوده‌اند.
جزینی علت مرگ این افراد را «مسمومیت حاد، مصرف زیاد، وجود مواد مخدر در شکم، تزریق و عفونت‌هایی مانند ایدز و هپاتیت و مصرف روان‌گردان‌ها» دانست.
در مهرماه سال جاری بابک دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، گفته بود که در پنج ماهه نخست سال جاری، مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد، در سراسر ایران ۳. ۶ درصد و در تهران ۳۰ درصد افزایش داشته است.
به‌گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته سه هزار نفر به علت اعتیاد در ایران جان باختند که ۳۰۰ نفر از آن‌ها زن بودند.
سال گذشته اعلام شده بود که مرگ‌ومیر ناشی از اعتیاد، ۳. ۳ درصد کاهش یافته است.
علی‌رضا جزینی تعداد قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر که در سال جاری دستگیر شده‌اند را ۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز در سطح کشور جمع‌آوری شده‌اند.
همچنین ۲۵ هزار نفر از نقاط آلوده به مواد مخدر در سطح ایران جمع‌آوری شده‌اند که در مجموع برای افراد دستگیرشده که بیش از ۱۱۰ هزار نفر هستند پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر