۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۵, دوشنبه

شکنجه گروهیِ" زندانیان سیاسی ... - برگرفته از صفحهء فيسبوك رضا خندان ١٥ ارديبهشت ١٣٩٣



جنب سالن ملاقات زندان اوین رودخانه ای است که نیما دوست داشت هر هفته پس از ملاقات، در آنجا بازی کند. سنگ پرانی داخل رودخانه...
در یکی از این روزها، یکی از سربازان دادسرا خود را کنار رودخانه رساند و با خنده و صمیمیت گفت "حالا ما رو به جهنم راه میدن!!؟
جریان از این قرار بود که یک هفته قبل تر, بچه ها را به همراه مادر بزرگشان برای یک ملاقات چند دقیقه ای به دادسرا برده بودیم. بیش از دو ساعت در اوج سرما در ورودی دادسرا منتظر ماندیم. نیما از خستگی بغل من خوابش برده بود. پس از چند ساعت گفتند که "بچه ها نمی توانند ملاقات کنند این بار فقط مادر بزرگ ملاقات دارد."
من که به شدت عصبانی شده بودم فریاد زدم: "شما را به جهنم هم راه نخواهند داد!!"
البته به محض رسیدن به خانه تماس گرفتند و گفتند بچه ها را برگردانید برای ملاقات.
حالا این سرباز که آن روز شاهد دعوای ما بود, آمده بود تا خوشحالی اش را از انجام ملاقات بچه ها نشان دهد. به همین خاطر بود که می گفت: "حالا ما رو به جهنم راه میدن!!؟
سربازی که پس از حمله به بند 350 و "شکنجه گروهیِ" زندانیان سیاسی, اقدام به خود کشی کرده است, من را یاد سربازانی می اندازد که به هر شکل ممکن در صدد ابراز لطف بودند با تمام صمیمیت شان و لابد این بار این یکی نتوانسته بود شکنجه زندانیان سیاسی را تحمل کند.
-----
پينوشت: این سرباز وظیفه که به تازگی خدمت سربازی خود را در یگان حفاظت زندان اوین آغاز کرده بود،
چند ساعت پس از حمله به بند ۳۵۰ در بالای یکی از برجک های مراقبت پیرامون زندان اقدام به خودکشی کرده است ....
توجه به نکات زیر ضروری است :
- سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت بنفش تحميلى نيست، گزينه روحانى است
- حسن روحانی نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی است و چنین حملات سازمان یافته‌ای بدون شک در عالی‌ترین نهاد‌های امنیتی مورد توافق قرار گرفته است. حسن روحانی، در ۱۴ آبانماه ۱۳۹۲ طی حکمی عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، را به عنوان رئیس شورای امنیت کشور منصوب کرد.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شورایی است که به منظور تأمین منافع ملی و پاسداری از انقلاب ایران (۱۳۵۷) و تمامیت ارضی کشور و حاکمیت ملی به ریاست رییس جمهور ایران تشکیل می‌گردد. اعضای این شورا را مقامات عالی‌رتبه سیاسی، نظامی و اطلاعاتی ایران تشکیل می‌دهند. دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتخاب مستقیم رئیس‌جمهور تعیین می‌شود و مسئولیت اداره دبیرخانه و نظارت بر اجرای صحیح تصمیمات و مصوبات شورا و امور اداری و اجرایی شورا را بر عهده دار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر